Â
Η υπόθεση της εξαφάνισης του ΒαγγÎλη Γιακουμάκη είναι συγκλονιστική. ΑναδεικνÏει το Ï€Ïόβλημα της σχολικής βίας. Και της αδυναμίας ή αδÏάνειας της κοινωνίας απÎναντι στο φαινόμενο αυτό. Και με αυτό δεν πεÏιοÏίζομαι μόνο στους γονείς ή συγγενείς των παιδιών που είναι θÏματα της σχολικής βίας. Η κοινωνία συμπεÏιλαμβάνει και το διδακτικό Ï€Ïοσωπικό. Δεν Ï€ÏÎπει βÎβαια να είμαστε υποκÏιτÎÏ‚. Και στα παλιότεÏα χÏόνια υπήÏξαν ακÏαίες εκδηλώσεις βίας μÎσα ή και Îξω από το σχολείο. ΣήμεÏα όμως Îχει καταστεί μαζικό φαινόμενο.
Κάποιος μποÏεί να ισχυÏιστεί ότι Îτσι ωÏιμάζουν τα παιδιά. Και μÎσα από τις αντιπαÏαθÎσεις, τους τσακωμοÏÏ‚ και τους αμοιβαίους ξυλοδαÏμοÏÏ‚ τους. Δεν είναι Îτσι τα Ï€Ïάγματα. Πολλά παιδιά θÏματα της σχολικής βίας ¨αναχωÏοÏν¨ από την οÏγανωμÎνη σχολική κοινότητα με πολλά βαÏίδια. Με πολλά Ï„ÏαÏματα.
ΥπάÏχει και Îνα άλλο στοιχείο, το οποίο θÎλει μια ξεχωÏιστή Ï€Ïοσοχή. Η αÏνητική επίδÏαση της σχολικής βίας δεν πεÏιοÏίζεται μόνο στα θÏματά της. ΔιαμοÏφώνει μια γενική αντίληψη στο σÏνολο της μαθητικής κοινότητας ότι δεν υπάÏχουν κανόνες στην κοινωνική συμβίωση. Και πως η μόνη αξία είναι η βία. Έτσι δημιουÏγοÏνται πολίτες που εθίζονται στην ανομία. Και ακόμα πεÏισσότεÏο δημιουÏγοÏνται πολίτες που δε διεκδικοÏν, που υποτάσσονται εÏκολα, που είναι χειÏαγώγιμοι.
Η  αντιμετώπιση της σχολικής βίας Ï€ÏÎπει να ενταχθεί στην πολιτική αποτÏοπής και πεÏιοÏÎ¹ÏƒÎ¼Î¿Ï Ï„Î·Ï‚ ενδοοικογενειακής βίας.
Î Ïόκειται φυσικά για διαφοÏετικά κοινωνικά φαινόμενα. Αλλά η φÏση της αντιμετώπισής τους είναι πεÏίπου η αυτή. ΘÎλουμε να Îχουμε πολίτες ή να διαμοÏφώνουμε πολίτες με Îντονο το αίσθημα της ατομικής αξιοπÏÎπειας.
Â
ÎÎα ΚÏήτη, τα ΚαθημεÏινά, Σάββατο 14.3.2015
Â
Â
|