Â
Με γοητεÏουν οι διαδηλώσεις και τα συλλαλητήÏια. Κατά κανόνα. Με συναÏπάζουν, όταν οÏγανώνονται από τους νÎους ή συμμετÎχουν σε αυτά μαζικά οι νÎοι. ΣτÎκομαι με ξεχωÏιστό σεβασμό όταν Îχουν σαν στόχο και πανό τις μεγάλες αλλαγÎÏ‚ στην παιδεία.
Έτσι και χθες! Το μαθητικό συλλαλητήÏιο ήταν αληθινά μεγάλο. Δεν Îχει καμιά αξία η αναλυτική ενασχόληση με τα πιο συγκεκÏιμÎνα συνθήματά του. Σημασία Îχει η συμμετοχή!
ΒλÎποντας τους νÎους μαθητÎÏ‚ να διαδηλώνουν, θυμήθηκα τα δικά μας. Για το Îνα - Îνα -Ï„ÎσσεÏα! Και, φυσικά, για πεÏισσότεÏη δημοκÏατία. Για τη δωÏεάν παιδεία! Και την απομάκÏυνση κάθε Ï…Î»Î¹ÎºÎ¿Ï ÎµÎ¼Ï€ÏŒÎ´Î¹Î¿Ï… στη μάθηση.
Αυτή, όμως, η νοσταλγική αναδÏομή δεν μποÏεί να με αποτÏÎψει από το να επισημάνω μια σκληÏή αλήθεια.
Διαφωνώ με τις ανεξÎλεγκτες καταλήψεις των σχολείων που αποφασίζονται κάθε χÏόνο, Ï„Îτοιο καιÏÏŒ, από κατά κανόνα μικÏÎÏ‚ μειοψηφίες. Η κατάληψη του σχολείου δεν είναι υγιής αγωνιστική εκδήλωση. Όπως διατείνονται ότι πιστεÏουν μεÏικοί. Αγώνας σημαίνει θυσίες. Και κάτι ακόμη. Ανάληψη κινδÏνου. Και αυτÎÏ‚ οι καταλήψεις δεν είναι οÏτε το Îνα οÏτε το άλλο.
Σε καμιά άλλη ευÏωπαϊκή χώÏα δε διεκδικοÏν το δικαίωμα στη βία, όπως αναμφισβήτητα είναι η κατάληψη. Η εξήγηση είναι απλή. Αυτή η διάχυτη βία δε διαπαιδαγωγεί ελεÏθεÏους νÎους πολίτες.
ΕυνοÏχους! Μόνο! Και ευνουχισμÎνους! Μόνο!
ÎÎα ΚÏήτη, τα ΚαθημεÏινά, ΠαÏασκευή 7.11.2014
Â
Â
|