Το τελευταίο επεισόδιο με τις κλοπές των θεμάτων στις πανελλαδικές πρέπει να εκτιμηθεί ως μία εγκληματική ενέργεια. Οι δράστες σίγουρα θα προσαχθούν ενώπιον της Δικαιοσύνης. Και είμαι βέβαιος ότι η Δικαιοσύνη θα δώσει τη δέουσα αυστηρή απάντηση σε ένα τέτοιο άθλιο φαινόμενο. Δεν πρόκειται απλώς για μια παραβίαση κάποιου κανόνα δικαίου. Πρόκειται και για απόπειρα πρόκλησης αφόρητης και άδικης βλάβης σε βάρος των λοιπών μαθητών. Οι εξετάσεις και τα αποτελέσματα πρέπει να είναι το τέλος μιας σκληρής μαθητικής πορείας με κανόνες αριστείας. Οι άριστοι να μπουν στα πανεπιστήμια. Ούτε οι κλέπτες, ούτε οι κλεπταποδόχοι.
Φυσικά κάποιοι θα θέσουν μια πρόταση και ένα αντίστοιχο δίλημμα. Να δίνουν ή να μη δίνουν εξετάσεις τα παιδιά που έχουν ολοκληρώσει τη γενική υποχρεωτική εκπαίδευση; Ή θα μπαίνουν ελεύθερα σε ένα προπαρασκευαστικό στάδιο στα πανεπιστήμια;
Ήδη ένας πολιτικός φορέας αυτό πρότεινε. Καμιά εξέταση στο τέλος των υποχρεωτικών σπουδών και μαθητείας. Όλοι να μπορούν να παρακολουθήσουν τα μαθήματα της πανεπιστημιακής σχολής που τους ενδιαφέρει. Και μετά; Δεν υπάρχει συγκεκριμένη και εξειδικευμένη πρόταση. Αν καταλήξουν αυτοί που προτείνουν την ελεύθερη είσοδο στα πανεπιστήμια σε μία δεύτερη συμπληρωματική πρόταση να δίνουν εξετάσεις μετά την ολοκλήρωση του πρώτου προπαρασκευαστικού έτους, τότε ποιο το όφελος για το μαθητή;
Εξετάσεις, ούτως ή αλλιώς, θα δίνει. Και χωρίς καμιά από τις εγγυήσεις της ανωνυμίας που προσφέρει το σημερινό σύστημα. Θα το επαναλάβω. Όπως δεν έλαβε χώρα συζήτηση για τα προβλήματα της χώρας κατά την προεκλογική περίοδο, κάπως έτσι συνεχίζονται τα πράγματα και μετά τις εκλογές. Στέλνουμε ρουκέτες. Χωρίς να ξέρουμε την τροχιά τους. με ρουκέτες δε φτιάχνεται μια νέα Ελλάδα.
Νέα Κρήτη, τα Καθημερινά, Πέμπτη 5.6.2014
|