Στους κÏίσιμους τομείς που συναποτελοÏν το σÏνολο σχεδόν της εθνικής μας ζωής τα δεδομÎνα είναι και δυσάÏεστα και αÏνητικά. Δεν υπάÏχει στάδιο στον τόπο μας, όπου τα Ï€Ïάγματα εξελίσσονται θετικά και επιτÏÎπουν να ανθίζουνε ελπίδες. Με κανÎνα Ï„Ïόπο όμως δε δÎχομαι ότι υπάÏχει εθνική κÏίση και εμμÎνω σε αυτό. ΥπάÏχει μία απλή απάντηση και επιχείÏημα. Οι υφιστάμενοι θεσμοί Îχουν τη δÏναμη και τη δυνατότητα να ξεπεÏάσουν τα Ï€Ïοφανή αδιÎξοδα. Δεν απαιτείται επανάσταση, οÏτε στην κυÏιολεξία θεσμικÎÏ‚ ανατÏοπÎÏ‚ για να βÏεθοÏν λÏσεις, να συνταγογÏαφηθοÏν θεÏαπείες και να διαγÏάψουμε αφετηÏίες για μία καινοÏÏγια αληθινή εκκίνηση στη δημόσια ζωή. Î ÏÎπει να ποÏμε αλήθειες. ΚυÏίως στην Οικονομία. Îα τολμήσουμε να μιλήσουμε ανοικτά για την παθογÎνεια σημαντικών οικονομικών κλάδων και δÏαστηÏιοτήτων. Γιατί κÏÏβουμε την αλήθεια γÏÏω από τις Ï„Ïάπεζες; Γιατί χαÏίζουμε σε αυτÎÏ‚ με διαφανείς διαδικασίες το 11% του ÎµÎ¸Î½Î¹ÎºÎ¿Ï ÎµÎ¹ÏƒÎ¿Î´Î®Î¼Î±Ï„Î¿Ï‚; Με πολλή υποκÏισία σιγοψιθυÏίζουν ο Îνας κοÏυφαίος παÏάγοντας της δημόσιας ζωής στον άλλο πως Ï€ÏÎπει να διασώσουμε το Ï„Ïαπεζικό σÏστημα από την κατάÏÏευση, γιατί διαφοÏετικά θα καταÏÏεÏσει και το σÏνολο της οικονομίας. Είναι υποκÏιτικό. Οι διάφοÏες αλήθειες γÏÏω από τη λειτουÏγία του Ï„ÏÎ±Ï€ÎµÎ¶Î¹ÎºÎ¿Ï ÏƒÏ…ÏƒÏ„Î®Î¼Î±Ï„Î¿Ï‚ θα αποκαλυφθοÏν από μόνες τους. ÎœÎχÏι σήμεÏα για πεÏίεÏγες σκοπιμότητες δεν Îχουμε αναφεÏθεί και στον άθλιο Ïόλο των Ï„Ïαπεζών, στη δημιουÏγία της φοÏσκας του χÏηματιστηÏίου. Και οÏτε σήμεÏα διαπιστώνουμε Îστω τον υπαινιγμό ότι οι Ï„Ïάπεζες παÏαβιάζουν συνεχώς τις οδηγίες και τους κανόνες της ΚεντÏικής ΤÏάπεζας. Ακόμη και Îνας Ï€ÏωτάÏης δικηγόÏος γνωÏίζει και Îχει εμπειÏία για το πώς όλες σχεδόν οι Ï„ÏάπεζÎÏ‚ μας συμβάλλουν με κάποιες χονδÏοειδείς τεχνικÎÏ‚ στην απόκÏυψη φοÏολογικής Ïλης και ενθαÏÏÏνουν Îτσι τη φοÏοδιαφυγή. Αν θÎλουμε λοιπόν να μιλήσουμε για νÎα οικονομική πολιτική, με γνήσια αναπτυξιακό χαÏακτήÏα, Ï€ÏÎπει να ενεÏγοποιηθοÏν όλες οι εποπτικÎÏ‚ του Ï„ÏÎ±Ï€ÎµÎ¶Î¹ÎºÎ¿Ï ÏƒÏ…ÏƒÏ„Î®Î¼Î±Ï„Î¿Ï‚ ΑÏχÎÏ‚ και να επιβάλουν τους υφιστάμενους κανόνες, καθώς και νÎους. Είναι πεντακάθαÏο και στον πιο απλό Έλληνα η ανάγκη να ξαναδοÏμε τα Ï€Ïοβλήματα της παιδείας. Δεν είναι Ï€Ïόβλημα και δίλημμα η δημόσια ή ιδιωτική ανώτατη παιδεία. ΘÎλουμε επειγόντως ζωντανά πανεπιστήμια με αξιοπιστία του ÎµÏ€Î¹ÏƒÏ„Î·Î¼Î¿Î½Î¹ÎºÎ¿Ï Î»ÏŒÎ³Î¿Ï… που παÏάγεται σε αυτά και υπευθυνότητα στο σÏνολο της εκπαιδευτικής διαδικασίας. ΜακÏιά από κάθε μοÏφής λαϊκισμοÏÏ‚. Οι αίθουσες των ΑΕΙ βÏομάνε οπτικά και μυÏίζουν κατά το πεÏιεχόμενο. Και, επιτÎλους, ας αφήσουμε τα παιχνίδια με τις εξετάσεις. Η βασική παιδεία πάσχει από ιδεολογική άπνοια και αναζήτηση ταυτότητας. Η κυβÎÏνηση συνειδητά άφησε να σαπίσει το ΕΣΥ στα Ï€Ïοβλήματά του. Δεν υπάÏχει χώÏα Ï€ÏοοδευμÎνη στον κόσμο χωÏίς σÏστημα υγείας. Ας αφήσουμε τα κÏυφά χαμόγελα στην ιδιωτική υγεία και θα δοÏμε τι φταίει. Γιατί κατÎÏÏευσαν οι Ï€Ïοϋπολογισμοί των νοσοκομείων. Και γιατί μαζί με την κατάÏÏευση αφήσαμε να τα βαÏαίνει δεσμός δωÏοδοκιών, άχÏηστων Ï€Ïομηθειών και απίθανων υπεÏτιμολογήσεων. Και ενώ ζητάμε τη θεσμική λειτουÏγία της πολιτικής, Ï€ÏÎπει να ομολογήσουμε όλοι μας τα αμαÏτήματα μας και Ï€Ïος τον κοÏυφαίο θεσμό της ΔικαιοσÏνης. Είναι μεγάλο ψÎμα η ανεξαÏτησία της ΔικαιοσÏνης. ΜποÏεί να είναι ανεξάÏτητη ως Ï€Ïος τις αντιδικίες Î¼ÎµÏ„Î±Î¾Ï Ï€Ï„Ï‰Ï‡ÏŽÎ½ και μη εχόντων, δεν είναι όμως καθόλου ανεξάÏτητη ως Ï€Ïος τη διαχείÏιση εξαιÏετικά ευαίσθητων υποθÎσεων. Η συμπεÏιφοÏά του σημεÏÎ¹Î½Î¿Ï ÎµÎ¹ÏƒÎ±Î³Î³ÎµÎ»Îα του ΑÏείου Πάγου είναι το ακÏαίο παÏάδειγμα, που είναι αÏκετό για να συζητήσουμε από την αÏχή και σε μηδενική θÎση τον Ï„Ïόπο διοÏÎ¹ÏƒÎ¼Î¿Ï Ï„Ï‰Î½ ηγεσιών της ΔικαιοσÏνης. ΑυτÎÏ‚ οι σκÎψεις μποÏοÏν να αποτελÎσουν την αφετηÏία Ï€Ïοβληματισμών πολλών και για πολλά.
|