ΑΝΤΩΝΗΣ ΒΓΟΝΤΖΑΣ

Αρθρογραφία  

arrow
arrow
arrow
arrow
arrow
arrow
arrow
arrow
arrow
arrow
arrow
 






 

Loading

     Βανδαλισμοί στα σχολεία Το φαινόμενο, που περιγράφετα
-- 19/07/2018

  

   

 

Το φαινόμενο, που περιγράφεται σε άλλες σελίδες, δεν είναι σπάνιo. Φυσικά, δεν είναι ούτε ο κανόνας. Το συναντάμε συχνά, ενημερωνόμαστε για την ύπαρξή του από πολλές πηγές. Ο βανδαλισμός στο σχολείο είναι κάτι που μπορεί να συμβεί και στην γειτονιά μας.

Που να οφείλεται αυτό; Δημόσια κανείς δεν το επιδοκιμάζει. Στους καφενέδες ανά την χώρα υπάρχουν πολλοί που το υποστηρίζουν. Τότε γιατί αυτή η καταστροφή σε βάρος των σχολείων μας;

Συνήθεις δράστες είναι μαθητές. Έχουν κρατήσει κατά την διάρκεια της χρονιάς μια αρνητική στάση απέναντι στο σχολείο. Δεν τους αρέσει τίποτα. Δεν τους άρεσε τίποτα. Ούτε τα μαθήματα, ούτε το περιεχόμενό τους. Γι' αυτούς τους μαθητές η σχολική χρονιά ήταν ένας χαμένος χρόνος. Γι' αυτό και εκδικούνται τα ντουβάρια του σχολείου.

Υπάρχει και άλλη μια κατηγορία μαθητών που «έχασαν» την χρονιά. Ή γι' αυτούς, ειδικά, παρατάθηκε η χρονιά. Και αυτό, η καταστροφή, είναι μια μορφή εκδίκησης.

Δεν είναι λίγοι οι μαθητές που στα μάτια τους το σχολείο είναι απαξιωμένο ως εκπαιδευτική διαδικασία. Γιατί έτσι τους έμαθαν ή τους δίδαξαν οι γονείς τους. Γιατί έτσι αποφάσισε η παρέα τους, που δεν είναι πλειοψηφική ανάμεσα στους λοιπούς μαθητές.

Και, φυσικά, υπάρχουν και οι «παλικαράδες» μαθητές. Θέλουν να επιβληθούν στον κοινωνικό τους περίγυρο με την απόδειξη ότι έχουν την ικανότητα καταστροφής.

Συγγενές φαινόμενο είναι και το διαβόητο κάψιμο ή καταστροφή των βιβλίων που τους δώρισε η πολιτεία. Σχεδόν έχει γίνει έθιμο, στο τέλος της χρονιάς. Και γι' αυτό υπάρχουν ποικίλες ερμηνείες. Η καταστροφή, όμως, των βιβλίων από την φύση της, είναι μια πράξη ενάντια στην γνώση. Καταστρέφεις ένα βιβλίο γιατί θέλεις να απορρίψεις τον λόγο που εμπεριέχεται σε αυτό. Όχι αναγκαστικά, γιατί δήθεν, διαφωνείς με τις γνώσεις τους βιβλίου.

Πρέπει να παρθούν πρωτοβουλίες. Και από τους συλλόγους των γονέων των μαθητών στο σχολείο. Και από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς. Και από την ίδια την κοινωνία. Με πρωταγωνίστρια την τοπική αυτοδιοίκηση.

Πρωτοβουλίες πρέπει να παρθούν και από την πολιτεία. Κυρίως με την πρόβλεψη κυρώσεων σε όποιον δεν παραδώσει ακέραια τα βιβλία του στην αρχή της επόμενης χρονιάς. Για τους επόμενους μαθητές. Η δωρεάν παιδεία είναι ένα ιερό δικαίωμα, που ασκείται με σεβασμό στο δημόσιο χρήμα.

Νέα Κρήτη, Άποψη, Πέμπτη, 19.07.2018

 

 

 


Share |
 
papa
Ανοίξτε την Βουλή! Επιτρέπεται σύγχυση στα εθνικά θέματα; ¨Πορεία στην Ομίχλη της Κρίσης¨

 

 

Το ότι δεν φταίνε τα θύματα είναι, περίπου, βέβαιο. Τα περισσότερα δεν ήταν καν κάτοικοι της περιοχής. Να φταίνε, άραγε, τα μι

Το non paper της αμερικανικής πρεσβείας και η τουρκική επιχειρηματολογία για το τέλος ισχύος των διεθνών συνθηκών.

Επ

 

 

Πάρα πολύς κόσμος παραβρέθηκε στην παρουσίαση του βιβλίου του Αντώνη Βγόντζα ¨Πορεία στην Ομίχλης της Κρί

 

«ΔΙΚΗ»

20  χρόνια μετά την παραπομπή του Ανδρέα Παπανδρέου

Εκδόσεις Α.Α. Λιβάνη, Αθήνα, 2009
<

webdesign by mediapro || content management by fgcms