ΑΝΤΩΝΗΣ ΒΓΟΝΤΖΑΣ

Αρθρογραφία  

arrow
arrow
arrow
arrow
arrow
arrow
arrow
arrow
arrow
arrow
arrow
 






 

Loading

     Νοσταλγικές και στοχαστικές διαδρομές
-- 09/06/2018

  

   

 

Από νοσταλγία, ανακατεμένη με στοχασμό, παρακολούθησα την εξέταση του πρώτου μαθήματος των πανελλαδικών εξετάσεων. Θυμήθηκα των φίλων μου και τα δικά μου. Προσπάθησα να ανασυστήσω μέσα μου τις δικές μας εφηβικές ανησυχίες. Και τον τρόπο που συμπεριφερθήκαμε.

Μου άρεσε το θέμα στο μάθημα της Έκθεσης. Είδα αρκετούς μαθητές και υποψήφιους φοιτητές. Και το κουβέντιασα μαζί τους. Σχεδόν όλοι μού εξέφρασαν τον ενθουσιασμό τους. Εύκολο θέμα. Περίπου τους ζητούσαν να διακρίνουν δύο έννοιες. Την Παιδεία και την Εκπαίδευση. Με αφετηρία ένα κείμενο του μεγάλου φιλολόγου και παιδαγωγού Δημήτρη Μαρωνίτη. Εύκολη η περίληψη του κειμένου τού Μαρωνίτη. Και τα ερωτήματα μοιάζανε απλοϊκά, μολονότι δεν αντιστοιχούσαν στο κείμενο του Μαρωνίτη. Έσπευσα να δω τις αναρτήσεις διαφόρων φροντιστηρίων. Είχαν όλα τους και την περίληψη και τις απαντήσεις.

Έριξα μια δεύτερη ματιά και στο δημοσιογραφικό κείμενο του Μαρωνίτη και στα κείμενα των απαντήσεων των διαφόρων φροντιστηρίων.

Σας εξομολογούμαι την υπόθεση που τόλμησα και το συμπέρασμα στο οποίο κατέληξα.

Σίγουρα τα φροντιστήρια έδωσαν τις απαντήσεις που είναι κοντά στο πνεύμα αυτών που θα διορθώσουν τα γραπτά και στις οδηγίες που θα τους δοθούν από το υπουργείο. Κάτι πρέπει να ξέρουν οι φροντιστές.

Ελάτε που δε συμφωνώ! Μια σωστή ανάπτυξη στο μάθημα της Έκθεσης απαιτεί και προϋποθέτει πολλές δυσκολίες. Δε συμφωνώ με το άρθρο του Δημήτρη Μαρωνίτη για μια σειρά από λόγους που δεν ενδιαφέρουν τον αναγνώστη.

Άλλωστε, διαφωνώ με τη γραφειοκρατική διεκπεραίωση αυτού του μαθήματος από τους εξεταστές.

Στο μάθημα της Έκθεσης θα πρέπει ο μαθητής να έχει ελευθερίες και ελευθεριότητες. Να μπορεί να διατυπώσει τις απόψεις του χωρίς φραγμούς, χωρίς καλούπια, χωρίς τσιτάτα, που βολεύουν την κατεστημένη εκπαιδευτική πολιτική. Και οπωσδήποτε, χωρίς να προδίδουν τους προσανατολισμούς της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας.

Το εξομολογούμαι δημόσια. Το θέμα και οι ερωτήσεις για το μάθημα της Έκθεσης εμπεριέχουν μία πονηριά. Με δυσκολία κρύβουν τους ιδεολογικούς και ιδεοληπτικούς στόχους της σημερινής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας.

Καμιά αναφορά στην Αριστεία ως κορυφαία αξία της Εκπαίδευσης. Κανένας υπαινιγμός ως προς την ανάγκη αξιολόγησης όλων και ειδικά των διδασκόντων. Καμιά αναφορά στον σκοπό της Παιδείας, όπως αυτός περιγράφεται στο άρθρο 16 του Συντάγματος.

Καμιά νύξη στον συνολικό σκοπό της Παιδείας και της Εκπαίδευσης, που δεν είναι άλλος από τη δημιουργία ελεύθερων δημοκρατικών πολιτών, με σαφείς ιδεολογικούς προσανατολισμούς.

Νέα Κρήτη, Άποψη, Σάββατο, 09.06.2018

 

 


Share |
 
papa
Αναστάσιμα και εθνικά μηνύματα Επιτρέπεται σύγχυση στα εθνικά θέματα; ¨Πορεία στην Ομίχλη της Κρίσης¨



Χριστός Ανέστη! Και όσοι από εμάς αντέξουμε να παραμείνουμε στην εκκλησιά της γειτονιάς μας (ή όπου αλλού βρεθούμ

Το non paper της αμερικανικής πρεσβείας και η τουρκική επιχειρηματολογία για το τέλος ισχύος των διεθνών συνθηκών.

Επ

 

 

Πάρα πολύς κόσμος παραβρέθηκε στην παρουσίαση του βιβλίου του Αντώνη Βγόντζα ¨Πορεία στην Ομίχλης της Κρί

 

«ΔΙΚΗ»

20  χρόνια μετά την παραπομπή του Ανδρέα Παπανδρέου

Εκδόσεις Α.Α. Λιβάνη, Αθήνα, 2009
<

webdesign by mediapro || content management by fgcms