Â
Â
Â
Τον τελευταίο καιÏÏŒ καταντάμε τελευταίοι στις εξετάσεις. Σε πολλοÏÏ‚ χώÏους της δημόσιας και κοινωνικής συμπεÏιφοÏάς μας. Î Ïώτοι στις παÏαβάσεις. Και τελευταίοι στις θετικÎÏ‚ επιδόσεις.
Â
Χθες και σήμεÏα διεξάγεται Îνα σοβαÏÏŒ επιστημονικό συνÎδÏιο με συγκλονιστικÎÏ‚ αποκαλÏψεις. Είμαστε Ï„ÎταÏτοι στα κÏοÏσματα του ÏƒÏ‡Î¿Î»Î¹ÎºÎ¿Ï ÎµÎºÏ†Î¿Î²Î¹ÏƒÎ¼Î¿Ï. ΘÏματα και θÏτες οι ίδιοι οι μαθητÎÏ‚. ΘÏματα, κατά κανόνα, τα παιδιά που μειονεκτοÏν στη σωματική διάπλαση. ΘÏτες οι μαθητÎÏ‚ των πιο πάνω τάξεων. Όχι όμως απαÏαίτητα.
Â
Το θÎμα είναι αÏκετά σοβαÏÏŒ. Και επικίνδυνο. Ένας στους Ï„Ïεις μαθητÎÏ‚ είναι θÏμα ÏƒÏ‡Î¿Î»Î¹ÎºÎ¿Ï ÎµÎºÏ†Î¿Î²Î¹ÏƒÎ¼Î¿Ï. Ένας μαθητής στους δÏο είναι μάÏÏ„Ï…Ïας Ï„Îτοιων οδυνηÏών κÏουσμάτων.
Â
Ο σχολικός εκφοβισμός οδηγεί πολλά παιδιά σε καταστάσεις βαθιάς μελαγχολίας και πεÏιθωÏιοποίησης. Μια παθογÎνεια που ευνουχίζει τις Ï€Ïοσδοκίες των νÎων παιδιών και των οικογενειών τους και καταστÏÎφει τους πολίτες. Τα θÏματα του ÏƒÏ‡Î¿Î»Î¹ÎºÎ¿Ï ÎµÎºÏ†Î¿Î²Î¹ÏƒÎ¼Î¿Ï ÏƒÏ€Î¬Î½Î¹Î± συμμετÎχουν στα πλειοψηφικά κινήματα μεγάλων ιδεολογικών αναζητήσεων. Ποιοι φταίνε για αυτό; Τι δημιουÏγεί, ενθαÏÏÏνει και διευÏÏνει τα κÏοÏσματα του ÏƒÏ‡Î¿Î»Î¹ÎºÎ¿Ï Ï†Î¿Î²Î¹ÏƒÎ¼Î¿Ï.
Â
Μία Ï€Ïώτη, χωÏίς να είναι κι επιπόλαιη, εÏμηνεία: Το σχολείο δεν είναι πια η οÏγανωμÎνη κοινότητα του παÏελθόντος. Δεν είναι καν κοινότητα. Δεν Ï€ÏοσφÎÏει την ελάχιστη εγγÏηση κάθε κοινότητας: Την αλληλεγγÏη! Ποιες είναι οι βαθÏτεÏες Ïίζες Î±Ï…Ï„Î¿Ï Ï„Î¿Ï… φαινομÎνου; Το σχολείο είναι εÏγαλείο στα χÎÏια ομάδων που Îχουν διαφοÏετικοÏÏ‚ στόχους. Άλλους στόχους Îχει η οικογÎνεια, άλλους στόχους Îχει ο δάσκαλος, κατά μÎσο ÏŒÏο και διαφοÏετικά το αντιμετωπίζουν οι ίδιοι οι μαθητÎÏ‚. Και το χειÏότεÏο; Συνολικά η κοινωνία δεν ενδιαφÎÏεται για το σχολειό, όπως, αντίθετα, παλιά. Μια Ï€Ïόταση. Î Î¿Î»Ï Î±Ï€Î»Î®. Îα ξαναχτίσουμε το σχολείο. Σε καινοÏÏγιες ιδεολογικÎÏ‚ βάσεις. Και με ολοκαίνουÏγιες τεχνολογικÎÏ‚ απαιτήσεις.
Â
Â
ÎÎα ΚÏήτη, τα ΚαθημεÏινά, Î Îμπτη  12.6.2014
Â
Â
|