Â
ΑπόπειÏα διοÏγάνωσης συσσιτίων Ï†Ï…Î»ÎµÏ„Î¹ÎºÎ¿Ï Î¼Î¯ÏƒÎ¿Ï…Ï‚, παÏαμονÎÏ‚ του Πάσχα, στην πλατεία Συντάγματος. Φαγητό μόνο για Έλληνες! Στο συμβολικό κÎντÏο διεκδίκησης κοÏυφαίων δικαιωμάτων και ελευθεÏιών όλων των ανθÏώπων. Απειλητική εισβολή οπλοφόÏου βουλευτή της ΧÏυσής Αυγής σε δημοτικό χώÏο για να ζητήσει «εξηγήσεις» από το ΔήμαÏχο Αθηναίων. Ως επίδειξη δÏναμης επιβολής. «Τσαμπουκάς»! ΦÏαστική κακοποίηση της Κικής Δημουλά, μιας μεγάλης Ελληνίδας ποιήτÏιας, με αφοÏμή μια αφελή και Ï€ÏόχειÏη πεÏιγÏαφική της τοποθÎτηση για μεγάλες κοινωνικÎÏ‚ μεταβολÎÏ‚ σε παÏαδοσιακÎÏ‚ γειτονιÎÏ‚ της Αθήνας. ΚυÏίως από τα μÎσα κοινωνικής δικτÏωσης. Τα γεγονότα αυτά είναι επαÏκή για Îνα βαθÏτεÏο στοχασμό.
Â
Δυστυχώς, η ΧÏυσή Αυγή (και αÏκετÎÏ‚ από τις ακÏαίες ιδÎες και μηνÏματα που διακινεί χωÏίς ξεχωÏιστή επεξεÏγασία) Îχει διεισδÏσει βαθειά στην ελληνική κοινωνία. Î Î¿Î»Ï Ï€ÎÏα και πάνω από τις δημοσκοπικÎÏ‚ επιδόσεις της. Δεν είναι καθόλου λίγοι οι συμπολίτες μας, που ενστεÏνίζονται ή ανÎχονται ακÏαίες ή οÏιακÎÏ‚ πολιτικÎÏ‚ συμπεÏιφοÏÎÏ‚ με Îνα θολό σκεπτικό. Η βαÏιά οικονομική κÏίση, η διάχυτη ανομία και η καλπάζουσα εγκληματικότητα τα επιτÏÎπουν όλα. Η ατÎλειωτη στÏατιά των ανÎÏγων (ειδικά στις κατ' εξοχήν παÏαγωγικÎÏ‚ ηλικίες), η απουσία της Îννομης Ï€Ïοστασίας (ιδίως στους βιοτικοÏÏ‚ χώÏους των πιο αδÏναμων συμπολιτών μας) και το καταλυτικό κοινό αίσθημα της ατιμωÏησίας εξηγοÏν τη διείσδυση, την παÏουσία και την απήχηση της ΧÏυσής Αυγής. Και των πιο ακÏαίων ιδεών.
Â
Οι κίνδυνοι είναι οÏατοί. Έχουμε μÎσα στο ναό της ΔημοκÏατίας και μÎσα στην κοινωνία πολιτικÎÏ‚ δυνάμεις, που δεν πιστεÏουν σε θεμελιώδεις δημοκÏατικÎÏ‚ αÏχÎÏ‚ και αξίες. Και παÏόλα αυτά, απολαμβάνουν όλα τα δικαιώματα και όλες τις ευκαιÏίες και δυνατότητες που Ï€ÏοσφÎÏει και παÏÎχει η ΔημοκÏατία σε όλους τους πολίτες της. ΧωÏίς καμιά εξαίÏεση. Η ΔημοκÏατία Îχει απλοÏÏ‚ και καθαÏοÏÏ‚ κανόνες. Την αÏχή της πλειοψηφίας και την απόλαυση όλων των ελευθεÏιών από όλους. Η υπεÏάσπισή της, όμως, δεν είναι εÏκολη υπόθεση.Â
Â
Η άκÏιτη, όμως, στοχοποίηση της ΧÏυσής Αυγής εμπεÏιÎχει πολλαπλάσιους και μονιμότεÏους κινδÏνους. Και αυτή. Η στοχοποίηση με Ï€Ïόθεση τη συγκομιδή ίδιων κομματικών ωφελημάτων, από οποιοδήποτε πολιτικό σχηματισμό, δεν συμβάλλει στην ιδεολογική καθαÏότητα της στόχευσης. Ο λόγος των υποστατών σήμεÏα πολιτικών δυνάμεων κινείται σε Ï€Î¿Î»Ï Ï‡Î±Î¼Î·Î»ÏŒ βαÏόμετÏο. ΜποÏεί οι πεÏισσότεÏοι συμπολίτες μας να ακολουθοÏν ή να ανÎχονται κάποιο κομματικό φοÏÎα, οι ίδιοι, όμως, δεν τον εμπιστεÏονται επαÏκώς. ΑπÏόσφοÏη καταλήγει και η υπεÏβολική αντίδÏαση. Η δικαστική κατάÏÏευση των ισχυÏισμών επώνυμων πολιτικά Ï€Ïοσώπων για διάπÏαξη του κακουÏγήματος της ληστείας από Ï€ÏοβεβλημÎνα στελÎχη της ΧÏυσής Αυγής δείχνει τα ÏŒÏια της υπεÏαντίδÏασης. Και δεν Ï€ÏÎπει να μας διαφÏγει μια Ï„Ïίτη διάσταση. Îα μην επαναπαυθοÏμε στην Îλλειψη ικανών ηγετικών στελεχών στη ΧÏυσή Αυγή και στην απουσία, στον ευÏÏτεÏο χώÏο της, Ï€Ïοσώπων με υψηλότεÏα πνευματικά Ï€Ïοσόντα από αυτά που παÏελαÏνουν πεÏιστασιακά από τη μικÏή οθόνη. Όσο υφίστανται οι παÏάγοντες που αποτÎλεσαν τη φάτνη γÎννησής της, τόσο ελλοχεÏει ο κίνδυνος Î¼ÎµÏ„Î±ÏƒÏ‡Î·Î¼Î±Ï„Î¹ÏƒÎ¼Î¿Ï Ï„Î·Ï‚ σε Îνα πιο ικανό πολιτικά και πιο διαβÏωτικό ιδεολογικά πολιτικό φοÏÎα.  Â
Â
Το εÏώτημα είναι αμείλικτο. Ποια είναι η ενδεδειγμÎνη πολιτική απÎναντι σε Îναν ακÏαίο πολιτικό φοÏÎα και σε Îνα σκοτεινό κÏάμα ιδεών που δεν είναι συμβατÎÏ‚ με τη ΔημοκÏατία;
Â
Î Ïώτον, όσοι υπηÏετοÏν τις θεσμικÎÏ‚ εξουσίες της ελληνικής ΔημοκÏατίας να εκτελοÏν τα καθήκοντά τους Îναντι όλων μοÏφών ανομίας και παÏανομίας. Με την Ï€Ïοσήκουσα επιμÎλεια. ΧωÏίς εκπτώσεις και χωÏίς υπεÏβολÎÏ‚. ΑπÏοσωπόληπτα. Και χωÏίς κÏαυγÎÏ‚ και συνθήκες πανικοÏ.
Â
ΔεÏτεÏον, επιτÎλους να μπει στην ιδεολογική μάχη η ίδια η κοινωνία. Η εκπαίδευση και η Εκκλησία. Και οι πνευματικοί άνθÏωποι. Îα κάψουν τις Ïίζες που Ï„ÏοφοδοτοÏν τις ÏατσιστικÎÏ‚ και ξενοφοβικÎÏ‚ ιδÎες. ΜακÏιά από τον ξÏλινο και συχνά κάλπικο ή ψευδεπίγÏαφο κομματικό λόγο. ΜακÏιά απ' τους ποικιλώνυμους λαϊκιστÎÏ‚. Îα αναλάβει η κοινωνία τις ευθÏνες της, χωÏίς την κηδεμονία κανενός.
Â
Â
ΕφημεÏίδα Î Ïώτο ΘÎμα, ΚυÏιακή 12.5.2013
Αντώνης Î. Βγόντζας
|