Â
Â
Όσοι βÏίσκονται Îξω από τα πανεπιστήμια, Ï€ÏÎπει να Îχουν αποÏίες. Γιατί τόση βία; Γιατί Ï„Îτοια εικόνα διάλυσης; Γιατί τα παιδιά μας να μη μελετοÏν σκληÏά και επιδίδονται σ' Îνα διαÏκή χαβαλÎ; Έχουμε αÏκετοÏÏ‚ καθηγητÎÏ‚ αξιόλογους. Γιατί δε διαμοÏφώνουνε και δεν συγκÏοτοÏνε τον πυÏήνα μιας πνευματικής ηγεσίας; Γιατί οι δάσκαλοι δεν συνιστοÏν Ï€Ïότυπα συμπεÏιφοÏάς για τους φοιτητÎÏ‚ και σπουδαστÎÏ‚; Όλοι ξÎÏουμε πως η παιδεία είναι ο πιο σημαντικός άξονας ανάπτυξης κάθε χώÏας. Γιατί αυτό δεν συμβαίνει στην Ελλάδα;
Â
Î ÏÎπει να πάÏουμε τα Ï€Ïάγματα από την αÏχή.
Â
Η μεταπολίτευση ξεκίνησε κάπως πεÏίεÏγα. Μολονότι το κόστος της μεταπολίτευσης, το εθνικό, ήταν Ï…Ï€ÎÏογκο (ο αιματηÏός διαμελισμός της ΚÏÏ€Ïου και το άνοιγμα μιας τεÏάστιας πληγής πάνω στο Αιγαίο) αποδείχτηκε τελικά ότι το κόστος που καταβάλαμε σαν λαός ήταν λίγο. Σα να παÏαήταν εÏκολο. Στα Ï€Ïώτα χÏόνια της μεταπολίτευσης επικÏάτησε Îνας φÏαστικός και νόθος Ïιζοσπαστισμός που δεν επÎÏ„Ïεψε τον ψÏχÏαιμο διάλογο και στοχασμό πάνω στα θεσμικά ζητήματα της παιδείας. Η κυβÎÏνηση της ÎÎας ΔημοκÏατίας, στα Îτη 1974-1981, δεν κατάφεÏε να αφομοιώσει πολιτικά μεÏικÎÏ‚ Ï€Î¿Î»Ï ÏƒÎ·Î¼Î±Î½Ï„Î¹ÎºÎÏ‚ και αξιόλογες Ï€Ïοτάσεις μεταÏÏÏθμισης στην παιδεία. Η κυβÎÏνηση του ΠΑΣΟΚ το 1981 Ï€Îτυχε την ψήφιση του νόμου πλαισίου για τα ΑΕΙ με αÏκετοÏÏ‚ νÎους θεσμοÏÏ‚ αλλά και με κÏαυγαλÎα αμαÏτήματα. ΠαÏÎδωσε την ανώτατη παιδεία με Îμμεσο Ï„Ïόπο στα κόμματα και στις κομματικÎÏ‚ νεολαίες.
Â
Θα συνεχίσω αÏÏιο.
Â
Â
ÎÎα ΚÏήτη, τα ΚαθημεÏινά, Î Îμπτη 25.10.2012
Â
Â
|