Â
Â
ΔÏο είναι τα βασικά συμπεÏάσματα από την ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής στις διάφοÏες ανώτατες σχολÎÏ‚. Î Ïώτον: Τα πεÏισσότεÏα παιδιά Ï€Ïοτίμησαν σχολÎÏ‚ πεÏίπου στη γειτονιά τους. Το κόστος ζωής και το «κοÏÏεμα» των εισοδημάτων των γονιών τους επÎβαλε, σε αÏκετÎÏ‚ πεÏιπτώσεις, όμοιες και παÏόμοιες λÏσεις. ΔεÏτεÏον: ΚυÏίαÏχο στοιχείο επιλογής ήταν η Ï€Ïοοπτική απασχόλησης μετά τη λήψη του πτυχίου τους. Δεν υπάÏχει άλλος λόγος για την τόσο μαζική επιλογή για τις στÏατιωτικÎÏ‚ και αστυνομικÎÏ‚ σχολÎÏ‚. Φυσικά, Îπαιξε Ïόλο και το κÏÏος της επαγγελματικής απασχόλησης. Σε σχολÎÏ‚ όπως η ΙατÏική, η Îομική κλπ.
Κάτι Ï€ÏÎπει να ποÏμε, όμως, σε αυτά τα παιδιά. Κάτι παÏαπάνω από τα συγχαÏητήÏια και τις συναφείς ευχÎÏ‚.
Â
Îα τους ποÏμε ότι Ï„ÏŽÏα αÏχίζει, Ï€Ïαγματικά, η ζωή. Με τις χαÏÎÏ‚ της και τις δυσκολίες της. Και με όλες τις Ï€Ïοκλήσεις της.
Îα τους ποÏμε ότι Ï„ÏŽÏα Îχουν όλα τα δικαιώματα. Îα πουλοÏν και να αγοÏάζουν. ÎŒ,τι Îχουν και ÏŒ,τι μποÏοÏν. Îα υπογÏάφουν όποιο ÎγγÏαφο θÎλουν. ΧωÏίς την υπογÏαφή ή τη συναίνεση των γονιών τους. ΜποÏοÏν και να ψηφίζουν. Όχι μόνο στο αμφιθÎατÏο. ΜποÏοÏν να στηÏίζουν ή να αποδοκιμάζουν την όποια κυβÎÏνηση. Îα συμφωνοÏν με Îνα νομοσχÎδιο. Και να το τσαλαπατοÏν. ΑÏκεί να μην παÏαβιάζουν το νόμο. ΜποÏοÏν να είναι μαζί μας. Και χωÏίς εμάς. Îα ταξιδεÏουν όπου θÎλουν. ΧωÏίς να Ïωτήσουν κανÎνα. Îα διαβάζουν ÏŒ,τι τους αÏÎσει. ΑÏκεί να διαβάζουν.
Ένα δεν τους επιτÏÎπεται. Îα σπαταλήσουν άδικα τα επόμενα Ï„ÎσσεÏα με Ï€Îντε χÏόνια της ζωής τους.
Â
ÎÎα ΚÏήτη, τα ΚαθημεÏινά, ΤÏίτη 28.8.2012
Â
|