ΑΝΤΩΝΗΣ ΒΓΟΝΤΖΑΣ

Αρθρογραφία  

arrow
arrow
arrow
arrow
arrow
arrow
arrow
arrow
arrow
arrow
arrow
 






 

Loading

     ¨Αντίλογος- Τι προβλέπει ο Νόμος¨
-- 09/11/2006

Σχετικά άρθρα  

   

 

13ο ΠΑΓΚΡΗΤΙΟ ΙΑΤΡΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ

Οργάνωση: Ιατρική Εταιρεία Ηρακλείου

Candia Maris Hotel, Ηράκλειο, Κρήτη

[9-12 Νοεμβρίου 2006]

9 Νοεμβρίου 2006

 

Στρογγυλό τραπέζι: MEDICAL MALPRACTICE

Εισήγηση: «Ο ΑΝΤΙΛΟΓΟΣ - ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ Ο ΝΟΜΟΣ»

Αντώνης Ν. Βγόντζας

Ι.    Ιστορική αναδρομή

  • Η ιατρική επιστήμη κατά την περίοδο του 2.400 π.Χ. βρίσκεται σε ανθηρή κατάσταση στις χώρες της Μεσοποταμίας. Η Βαβυλωνία έγινε το κέντρο ανάπτυξης της Ιατρικής. Σε αυτή τη χώρα, κατά το έτος 1900 π.Χ. βρίσκουμε τον «Κώδικα του Χαμουραμπί», ο οποίος υπήρξε ένα από τα σπουδαιότερα νομοθετήματα από τη συλλογή του γνωστού βασιλιά της Βαβυλωνίας Ηammurabi και ο οποίος θεσπίζει διατάξεις με τις οποίες καθιερωνόταν η αντιμισθία ως και η ποινική και πολιτική ευθύνη του ιατρού για πρώτη φορά.
  • Οι προβλεπόμενες από τον Κώδικα αυτό ποινές εναντίον των ιατρών, οι οποίοι, κατόπιν επέμβασης πλήγωσαν ή θανάτωσαν άνθρωπο, ελεύθερο ή δούλο ή δούλο ήταν βαριές. Έτσι κατά τα άρθρα 215 -223 του Κώδικα:

«215 - 216. Αν ένας ιατρός προκαλέσει τομή ή με χειρουργικό μαχαίρι από χαλκό και θεραπεύσει τον ασθενή ή αν ανοίξει ένα απόστημα με χειρουργικό μαχαίρι και σώσει το μάτι του ασθενή θα πάρει δέκα σέκελς - μοίρες αργύρου.

217.  Αν όμως πρόκειται για δούλο ο κύριός του θα πληρώσεις δύο μοίρες αργύρου στον ιατρό.

218. Αν ο ιατρός προκαλέσει σοβαρό τραύμα με χειρουργικό μαχαίρι και ο ασθενής πεθάνει ή αν ανοίξει ένα απόστημα με χειρουργικό μαχαίρι και καταστρέψει το μάτι, τότε τα χέρια του θα του κοπούν.

219. Αν ο ιατρός προκαλέσει ένα σοβαρό τραύμα με χάλκινο χειρουργικό μαχαίρι σε δούλο ενός ελεύθερου ανθρώπου και ο δούλος πεθάνει τότε πρέπει ο ιατρός να αντικαταστήσει το δούλο με άλλο δούλο.

220. Αν όμως αυτός ανοίξει ένα απόστημα με χάλκινο χειρουργικό μαχαίρι και καταστρέψει το μάτι, θα πληρώσει τη μισή αξία του δούλου.

221. Αν ο ιατρός θεραπεύσει ένα οστό που πάσχει ή ένα όργανο που νοσεί θα παίρνει πέντε μοίρες αργύρου.

223.  Αν όμως είναι δούλος, τότε ο κύριος του δούλου θα δίνει στον ιατρό δύο μοίρες αργύρου».

  • Στο Ισραήλ η τέχνη της θεραπείας ανήκε στον ένα και μοναδικό θεό, του οποίου οι ιερείς ήταν οι διερμηνείς και οι εκτελεστές των νόμων του και της θέλησής του. Έτσι, στο κράτος του Ισραήλ δεν υπήρχαν επαγγελματίες ιατροί, παρόλο που την περίοδο εκείνη ήκμαζε μια εμπειρική ιατρική παράλληλα με την ιερατική ιατρική, ενώ δε γινόταν λόγος καθόλου για τον ονομαζόμενο τότε ιατρό. Στη Βίβλο δεν εμφανίζεται η ιατρική ως ξεχωριστή επιστήμη ή τέχνη, αλλά μόνο ως μια επιστήμη, η οποία καθορίζει ορισμένους κανόνες υγιεινής ή δίνει ορισμένους συγκριτικούς όρους για ηθικές ποινές.

 



Σχετικά άρθρα
Μέρος 2ο-Medical Malpractice
Μέρος 3ο-Ελληνική Πραγματικότητα
Μέρος 4ο-Κοινωνική αλληλεγγύη- Είναι ο ιατρός υπεύθυνο
Μέρος 5ο-Προτάσεις διεξόδου

Share |
 
papa
Καμία έκπτωση στο Κράτος Δικαίου Επιτρέπεται σύγχυση στα εθνικά θέματα; ¨Πορεία στην Ομίχλη της Κρίσης¨

 

 

Τον τελευταίο καιρό έχουν επιπέσει επί των κεφαλών μας μια σειρά δραματικά γεγονότα. Μετά

Το non paper της αμερικανικής πρεσβείας και η τουρκική επιχειρηματολογία για το τέλος ισχύος των διεθνών συνθηκών.

Επ

 

 

Πάρα πολύς κόσμος παραβρέθηκε στην παρουσίαση του βιβλίου του Αντώνη Βγόντζα ¨Πορεία στην Ομίχλης της Κρί

 

«ΔΙΚΗ»

20  χρόνια μετά την παραπομπή του Ανδρέα Παπανδρέου

Εκδόσεις Α.Α. Λιβάνη, Αθήνα, 2009
<

webdesign by mediapro || content management by fgcms